lauantai 12. heinäkuuta 2014

Hellepalloeluva

Lenkit on tänäpäevänä pantu jäehi. Taekka tämmösellä helteellä nyt mikkää oo jäessä.
Sanottaan etton taavolla lenkkihommat. Ku ee tuommossee helteesee kehtoo männä iha kuumoo tietä pitki tuapertammaa.

Pihalla oon jeppaellu kuitennii. Männöö kuulema semmosissa seehtemen jaksoessa tuo minun ulukoelu. - Seehtemän minnuuttija mahotonta riehumista, sittä seehtemän sekunttija paekallaa olloo. Ja sama uuvvestaa. Ja tuassiisa uuvestaa.

Niihhän se männöö immeesillähhii seehtemän jaksoessa tuo elämine. Siiton tehtynnä oekee tutkimussii. Seehtemen vuotta on immeesellä mielenkiinto ja uatos terävänä sammaa hommaa. Niinku työhösä. Sittä se laskoo huikosen. Pitäs immeesten kuulema aena seehtemen vuuen välliin vaehtoo työmuata. Taekka tehä jottae uuvistusta. Ni pyssyy nohevana. Ruohtalaeset on tuonnii tutkimuksen kuulema joskus tehnnä.

Vuan minäpä viis veesoon semmosista. Niinkaavvan ku on sapuskoo ja rojuja mittee viskellä ni hyvä homma.
Äet ehti mulle tuon vanahan jumppapallosa. Ku sehä on ollunna telakalla jo tuo aekoo. Ja uuvempaa en sua nykijä. Joku ellää toevossa että vielä jollonnii kampeotus sen kansa temuammaa. Eppäelen.
Kerkisinkö muutaman kiekan sitä pyöräättee ni joha män lutteroks. Minkäpä minä sille taejjoen että kulumahammas sattu siihe kylykee sevverra nasakasti.

Kuva0305-normal.jpg

Vuan hyvästi se pyörähti. Ja minnäe mänin muutaman kerran sen kansa ympär.Ylite mänin vaahilla. Ku olin palloo jootusampi.

Kuva0302-normal.jpg

Yks koetti suaha kuvvoo otettuva. Justiisa ehken näestä erottaa etton muutae ku pallo kuvassa. Vähä tuojjäläkee ollii sittä vuan sininen lötsäke. Äet koetti sitä rootarinteepillä korjata vuan ee kaet se pysynnä tuommosessa pinnassa. Ee ollunna pitkä ilo siitä. On se aeka hyvä ollu viskellä sehhii lutsake. Paremmampuutteessa.

Kuva0289-normal.jpg

Sittä piettiin siestoo. Niinku ulukomaella tekköövät. Äet sohvassa ja minä tuossa.

Äet ee kyllä ollu samallaesessa asennossa ku minä. Onneks. Ee tarvittu nuapurista nostokonetta appuun. Että oekee hyvä päevä on ollunna. Ee mittää valittamista. Ukkospilivijä näkkyy kerreevän taevaalle. Että suattaa suaha nuo nuapurkaapunnin olutjuhlijat iha ilimastahhii kurkunkostuketta hyvällä tuurilla. Heh.

Ehken vähemmä röpöstellöövät sittä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti