torstai 10. heinäkuuta 2014

Sekalaesta hommoo

Kaheksan astetta lämmintä uamulenkille männessä. Melekonen puotus eelisuamusta.
Mamma ol kyllä mielissää. Jalaka noos meleko keppeesti. Molemmilla.
Päevä on männy iha perushommissa. Lenkillä käännissä. Pihalla laakkuussa. Syönnissä. Makkuussa. Kaekkija vuoromperrää.

Äet on katkonu pensaesta kuivija oksija. Vissii oes pitännä tehä sitähhii vähä aekusemmi. Vuan hijassyttysenä se vasta nyt huomas. Tuossa minun aetuuksen sisällä on par kappaletta pensaeta. Niitä se pelstas ja minä tietennii avitin. Sitä mukkoo ku puottel niitä oksija  muaha ni minä vejin niitä kaavemmaks. Äet kyllä väetti että levittelin ne pitkin pihhoo. Ja sae muka sittä könytä niitä kassaa. En kyllä levitelly. Koetin sammaan kassaan ne suaha vuan sevverra tuulla hujotti että se ol syypiä ku vähä levisivät. Mukava ol niihen kansa telekuta. Olin vähä niinku se pöhheekön piällysmies. Se Tartsani.
Viitakon raevuussa.

Kuva0297-normal.jpg

Tuola takana se näkkyy toene niistä pöhheeköestä. Ee paljoo jiännä jälelle. Joku otti semmosella reelummalla käellä. Kolomeneljännestä.

Se lööti kuapista minun vanahan solomulelun. Josta olin jo nylykeny lankoo päestä poekkee. Se ol oekee hyvä ulukohommii. Sitä ol hyvä puistella ja viskellä pitkin pihhoo. - Nyt on sittä sininen solomu suussahhii. Ku se ensmäene on mahassa . Nimittäen se huavaompelleen unehtunna solomu.

Kuva0292-normal.jpg

Kyllä oes se pallo nyt mukava. Entiset on männä iha lutteroks. Ja uutta ee sua ku kaapunnin kaapasta.
Oeshan tuola se äetin mahottoma iso pallo. Joku jumppapallo. Minummielestä jootas hyvästi mulle. Ku ee oo paljoo käätössä muuton kulunna. Yhen kerra oon taenna nähä sen rinkuilemassa sen kansa. Näätti sevverra epätoevoselta että parempi oes ku pysys poekessa siitä. Paljo enämpi hyötyvä ku antaa vuan mulle sen.

Ite se kyllä sano ettee mulla kestäs se ku yhe hetken. Ku oes het reejjät. Ja ilimat pihalla. Että mulle oes parempi semmonen pallo ku mitä hevosilla on. Oes kuulema määkynkestävä. Ku kestää hevosehhampaetahhii.
Kaet ne hevoset semmosta pyörittellöö. Vuan millään iliveellä minä semmosen saesin liikkummaa. Ku oon pikkunen.
Ja pallot on isoja, ku hevonennii on.
Voetas iha hyvi vaehtoo; äet ostas itellee sen hevosempallon ja minä ottasin tuon sen pallon.
Sillo oes niinku käättäjät ja pallot palanssissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti